duminică, 23 august 2009

NICHITA STĂNESCU

MUZICA

Deodată au venit pe sub copaci.
Duceau cu ei o chitară
care lăsa în seară
o umbră grea, triunghiulară.
După aceea au început sa cânte
şi melodia a întins spre tine
braţele ei reci.
Eu mă uitam în pământ,
în miezul pământului,
să te zăresc când ai să treci.
Melodia întindea spre tine
braţele ei feline, braţele ei reci,
şi n-am simţit când te-a-mbrăţişat
cu îmbrăţişarea
pe care uneori ţi-o dă înserarea,
electric şi-ntunecat.
Melodia ospăta din tine
cum ospătează dintr-o pradă
o forfotă de raci.
Deodată au plecat de sub copaci.
Duceau cu ei o chitară
cu o umbră grea, triunghiulară,
smulsă din seară, ruptă din seară.
Când mi-am întors spre tine chipul
văzui doar un schelet ce-l lustruia
nisipul.
O, draga mea, iubita mea,
femeia mea,
bine-ai venit dintotdeauna.
Ţi-am sărutat arcada, sternul,
osul suav ce-mpodobeşte mâna,
scheletul clipei străbatând eternul…

6 comentarii:

  1. off topic: ieri am vizitat MNLR si nu mica mi-a fost surpriza sa descopar ca pe calculator in locul pozei lui eugen simion era trecuta poza lui alex stefanescu si viceversa :)) de asemenea, sunt scriitori care s-au stins din viata de ceva timp si sunt inca trecuti doar cu anul nasterii (ileana malancioiu de ex.) mi se pare cel putin hilar si penibil. am scris si un post despre asta. cand i-am spus supraveghetoarei de acolo, mi-a raspuns ca probabil le-au trecut gresit in calculator (asta e deci). chiar nu poate remedia nimeni situatia? http://hearmyself.wordpress.com/2009/08/25/mnlr/
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. hearmyself

    Vă mulţumim pentru sfaturi! Voi anunţa chiar mâine persoanele responsabile!

    PS. Cam de cât timp a murit Ileana Mălăncioiu????? Ne puteţi spune anul decesului?

    RăspundețiȘtergere
  3. ah imi cer scuze, ma gandeam la mariana marin (si mi se pare ca virgil mazilescu e trecut numai cu anul nasterii) multumesc si eu

    RăspundețiȘtergere
  4. “Să nu plângi, o lacrimă costă mai mult decât un pod de cale ferată”-T.T.C.
    versul ăsta mi-a dărîmat ziduri în suflet
    recunosc, l-am găsit în dedicaţia lui D.O.pentru POET...
    gînduri bune Ştefania, îmi lipseşti
    recitesc DEZILUZIIILUZII...

    RăspundețiȘtergere
  5. CELLA
    O, da, lui D.O i-a plăcut enorm, ştiu...

    Of, Cella, îmi lipsesc eu mie, darămite altora... Îţi mulţumesc pentru gândul tău bun şi blând..

    RăspundețiȘtergere