duminică, 10 mai 2009

NICHITA DANILOV


Anotimp

Această tristeţe sacră a norilor

zugrăvită pe fereastră.

Acest sfârşit de secol

împroşcat pe pereţi!

Ca o apă grea se scurge pe străzi seara...

... Cine ne-a deschis în frunte aceste ferestre,

cine ne-a zidit în piept

aceste scunde uşi?

Prin mine umblu ca printr-un anotimp bolnav.

Glasul mamei îl aud prin zidul întunecat:

De ce ai venit aici,

pentru ce te-ai întors?

Pleacă, ieşi cât mai ai timp.

Glasul fratelui îl aud stins, ca prin apă:

Ieşi cât mai repede din această lumină

şi lasă-mă singur

să respir în umbra mea...

Feţele cui se păstrează aici,

în această putredă lumină de seară?

O mie de capete retezate

aşteaptă ce anotimp?

Braţele cui vor fi semănate pe câmp,

dinţii cui vor răsări din iarbă?

Prin mine trec ca printr-un ciudat anotimp.

Cu ţeasta lui Yorick în mîini, mă întreb:

Dacă am secerat

unde şi ce am secerat?

Şi dacă adun, când şi pe cine adun?


Nichita Danilov

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu