vineri, 27 martie 2009

Statul român îl expulzează pe scriitorul Alexandru Vakulovski

Aflăm din ziarul Cotidianul - fără prea mare surprindere, altminteri - că Alexandu Vakulovski, scriitor român născut în Basarabia, e dat afară din România, că cică i-ar fi expirat paşaportul... Deci Alexandru Vakulovski stă de vreo cinci ani pe-aici, îşi face studiile la Cluj, scrie, scoate reviste literare, publică romane, poezie... şi, hop, într-o zi nu mai are viză de România! E scos din ţară urgent şi amendat. Adică, invers, amendat şi interzis în România în următorii 2 ani şi jumătate!!!Ca un infractor?!


Patrie amputată

în oraşul ăsta toţi sunt
nefericiţi pe pământurile astea
e o linişte înainte de
explozie da iubită plec
plec pe pământurile
patriei mele
acolo toţi îşi trăiesc bucuria
de a nu cunoaşte
bucuria de a pierde
de-a nu fi călcat de-o
maşină de-a creşte
copii nefericiţi de a
mânca şi a nu borî
(sorry, vomita) niciodată
plec acolo iubită
patria mea e acolo unde
sunt eu
dragoste dragoste dragoste
tu m-ai făcut fericit
m-ai făcut să uit totul
asta n-am să ţi-o uit
niciodată
plec

Alexandru Vakulovski

7 comentarii:

  1. Cum am ami spus, e scandalos! Omul ceruse de patru ani cetăţenia. Acelui fotbalist născut în Germania i-au dat-o imediat. Scriitorii merită mai puţin decît fotbaliştii?

    RăspundețiȘtergere
  2. Lucia
    Eu nu ştiu ce merită fotbaliştii, că nu mă interesează. Eu ştiu cum ar trebui trataţi scriitorii! Şi ăştia doi (şi el şi fratele lui, Mihai) chiar sunt scriitori!

    RăspundețiȘtergere
  3. tocmai am citit şi eu la Flavius, via Gala (că ziare nu prea citesc) şi mi s-a părut aiurea mai ales că-s cititoare de Tiuk
    nu ştiam despre ce-i vorba dar m-am lămurit, cred :(
    regretabil, posibil că şi el a neglijat să insiste că-n ţara asta birocraţia-i sufocantă;
    inutil să zic că încurcate-s căile legale ...
    sper să se poată face ceva
    p.s.- am "cercetat" toată arhiva AS şi n-am găsit interviul despre care se face vorbire la postarea anteioară
    pot spera la o clarificare ?, mi-ar fi plăcut să-l citesc :)
    CELLA

    RăspundețiȘtergere
  4. CELLA
    Desigur ,Cella, o fi neglijat... Dar chiar aşa, îl dai afară...? Nu ştiu ce să mai zic. M-a întristat foarte tare vestea asta...

    Interviul lui Traian e aici http://www.formula-as.ro/2009/851/asul-de-inima-45/confesiunile-unui-poet-traian-t-cosovei-10628

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulţumesc pentru link
    nu mă înţelege greşit, desigur că-i trist dar ce să ne aşteptăm ? să facă "autorităţile" rabat de la înţelenitele obiceiuri ?
    o doamne, pentru fiecare gest normal e-o luptă
    în ţara-n care anormalitatea-i normalitate
    i-au făcut cadou de ziua Basarabiei, zic "ei" că nimeni nu-i mai presus de lege dar sunt unii totdeauna mai sus ca ea sau, oricum, pe lîngă ea, ŞI ? :(
    n-am s-apuc să văd "pod de flori" legîndu-ne de Basarabia
    trist, ce putem face ?
    CELLA

    RăspundețiȘtergere
  6. CELLA
    Nu putem face nimic... doar să ne indignam graţios p-aici... azi am întâlnit şi un actor cu aceeaşi problemă... cetăţenia.

    RăspundețiȘtergere