miercuri, 29 septembrie 2010

DACĂ DORIŢI SĂ RECITIŢI

Simt nevoia să repostez poemul ăsta...nu ştiu de ce...

IUBITA MEA, PATRIA MEA


Ce s-a întâmplat cu tine, iubita mea,
ce suferinţă tăcută te străbate, tu, ţara mea
plină de zăcăminte ascunse sub gratii de lumini
şi promisiuni?


Cine te mai strânge în braţe, iubita mea,
cine îţi mai fură trecutul, cine îţi hotărăşte viitorul:
nunta, botezul, înmormântarea – tu, ţara mea,
tu, iubita mea jucată la zaruri, cântărită din priviri
şi, până la urmă, uitată de toţi
într-un manual
scris pe un colţ de masă în cea mai cruntă beţie a istoriei?


De ce eşti tu, iubita mea, mamă şi curvă cu toţi străinii
care te-au amăgit, care te-au smintit?
Tu, iubito, tu, patria mea
scuipată printre dinţii unei străine vorbiri,
mă recunoşti?
Vin către tine, vorbesc despre tine
cu toţi munţii, cu toate apele, cu toţi morţii războaielor mondiale
care îmi atârnă la gât şiraguri de cruci,
cu toate mănăstirile spânzurând pe dealuri înmiresmate de morţi.


Ce s-a întâmplat cu tine, iubita mea, ţara mea,
patria mea tăcută şi iertătoare şi răbdătoare?
De ce nu-ţi mai sărut pământul în aceeaşi limbă
cântată de cei vechi la ospeţe?


Traian T Coşovei

4 comentarii:

  1. Pe lîngă că-mi plîngea sufletul de jalea ei, acum îmi plîng şi ochii citind.

    RăspundețiȘtergere
  2. Angela

    E si plansul o meserie cinstita in tara asta, Angela...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca nu ar fi atat de trist mesajul asternut mai sus, as exclama: "minunat!"
    Daca nu ar fi de atat frumos scris, as spune: "pacat!"

    Tac si-ncep sa ma uit la mine...

    Cu respect,
    Cristi Iordache

    RăspundețiȘtergere